قیمت تعمیرات پکیج

خانهقیمت تعمیرات پکیج
قیمت تعمیرات پکیج

پکیج وسیله پیچیده ای بوده و از قطعات مختلفی تشکیل شده است. از این جهت نصب و تعمیر پکیج، کار هر کسی نبوده و یک نصاب و تعمیرکار با تجربه است که می تواند این امر را با بهترین کیفیت به انجام برساند. از سوی دیگر سرویس دوره ای پکیج نیز که اغلب در حد تنظیمات مجدد قطعات پکیج است، باید به طور منظم انجام شود.

صرف نظر از مدل و برند پکیج، در سرویس دوره ای اموری مثل شارژ باد منبع انبساط، سرویس جرقه زن و تنظیم فشار گاز دستگاه انجام می شود که هزینه متوسطی داشته و در مجموع باعث کاهش قیمت ها می شوند. نصب و تعمیر پکیج اما مبحث جداگانه ای بوده و هزینه انجام آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. البته اگر در بررسی های دوره ای قطعه خراب و فرسوده ای مشاهده شود، ممکن است برحسب برند، قیمت آن قطعه متفاوت باشد.

چگونه هزینه سرویس پکیج را کمتر کنیم؟

برای کاهش هزینه سرویس پکیج دیواری اول از همه در هنگام خرید به انتخاب بهترین محصول موجود در بازار توجه کنید. در صورتی که موقع خرید پکیج باکیفیتی را خریداری کرده باشید، هزینه راه اندازی پکیج معقول بوده، احتمال کمتری مبنی بر خرابی پکیج وجود دارد و در نتیجه احتمالا مجبور نخواهید شد تا بعدا برای هزینه تعمیرات پکیج هزینه زیادی خرج کنید. پکیج های مطرحی مثل ایران رادیاتور و بوتان غالبا هزینه سرویس کمتری دارند و حتی هزینه تعویض قطعات معیوب آنها (مثلاهزینه تعویض منبع انبساط پکیج) کمتر خواهد بود.

اما به هر حال احتمال خرابی پکیج از هر جنس و برندی که باشد، وجود خواهد داشت. توصیه ما این است که با بررسی های دوره ای، هزینه سرویس پکیج دیواری خود را به حداقل برسانید. هر چه مراقبت بیشتری از پکیج انجام دهید و به سرویس دوره ای آن اهمیت بیشتری دهید، هزینه های نهایی که باید صرف کنید کاهش خواهد یافت.

عوامل دخیل در هزینه تعمیر و هزینه نصب پکیج

در فرآیند نصب و تعمیر پکیج دیواری و زمینی، عوامل مختلفی در هزینه تمام شده تاثیر گذار هستند. برخی از این عوامل که در محاسبه تعرفه تعمیرات پکیج 1402 نیز لحاظ شده است عبارتند از :
1- نوع پکیج در هزینه تعمیر پکیج تاثیرگذار است

برخی پکیج ها دیواری و برخی زمینی بوده و در عین حال برخی از آنها گازسوز و برخی دیگر برقی می باشند. هزینه تعمیر پکیج بسته به نوع آن متفاوت است.
2- لوله کشی پکیج بر هزینه نصب و هزینه تعمیر پکیج تاثیرگذار است

این فاکتور تاثیر خود را زمانی نشان می ‌دهد که نصاب پکیج ناچار باشد تغییراتی را در لوله کشی کلی ساختمان اعمال کند. ضمن آنکه نوع و کیفیت لوله‌ های مورد استفاده نیز بر هزینه نصب پکیج موثر است.
3- برند پکیج بر هزینه نصب و تعمیر پکیج تاثیرگذار است

هر برند قطعات مخصوص خود را تولید می کند و برای همین هزینه های آن به خصوص زمانی که نیاز به تعویض قطعات باشد، متفاوت خواهد بود. در میان مدل‌ های یک برند مشخص نیز ممکن است تفاوت قیمت وجود داشته باشد.
4- محل نصب پکیج بر قیمت نصب پکیج تاثیرگذار است

این فاکتور مستقیما در ارتباط با دستمزد سرویس پکیج و تعمیرات آن است. به گونه ای که اگر محل قرارگیری پکیج دارای دسترسی سخت باشد، هزینه نصاب و تعمیرکار افزایش پیدا می کند.
5- چگونگی تعمیر (تفاوت در عمق خرابی) بر هزینه تعمیر پکیج تاثیرگذار است

هنگامی خرابی پکیج ابتدا باید عیب یابی دستگاه توسط تکنیسین صورت گرفته و با توجه به خرابی صورت گرفته، در جهت رفع این مشکل اقدام شود. هزینه تعمیر هر قطعه متفاوت بوده و یقینا هزینه تعمیر یک مشکل اساسی بسیار بیشتر از رفع مشکل یک مشکل کوچک خواهد بود. به طور مثال هزینه تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور از هزینه تعویض چند پیچ و مهره فرسوده پکیج که مشکل جزئی پیدا کرده است، بیشتر خواهد بود.

در رابطه با قیمت خدمات نصب پکیج، قیمت خدمات سرویس پکیج و قیمت خدمات تعمیرات پکیج اما باید عنوان کرد که امروزه به دلیل نوسانات زیادی که در قیمت قطعات وجود دارد، نمی‌ توان یک نرخ معین را برای انجام چنین فرآیندهایی تعیین کرد و تنها در صورت بررسی دقیق کار است که سرویسکار پکیج می تواند قیمت منصفانه ای را تعیین کند. به غیر از مواردی از این دست سایر هزینه های برحسب لیست قیمت اتحادیه تعمیرات پکیج محاسبه می شود.

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

تماس تلفنی